Почетак > IV разред > Музика тражи уши

Музика тражи уши

Дејан Алексић: Музика тражи уши

Београд, Креативни центар, 2008.

.

Књига приповедака савременог писца за децу Дејана Алексића сигурно ће вам се допасти из неколико разлога: приче нису дугачке, могу се читати одвојено, духовите су и пуне чудноватих згода и фантастичних бића и мотива. У причама има мољаца које се баве угоститељством, клемпавих кућа, немих укосница (шнала), камила које сврбе грбе, правописних знака који остају без посла… и још много чудеса. Али, да бисте их доживели, морате их сами прочитати.

.

 .

Задаци

У  збирци прича је и она по којој је читава књига добила назив – „Музика тражи уши“. На њу посебно обрати пажњу и одговори на нека од следећих питања.

  • Како је писац довео у везу шкољку, уши, бисер и музику? Да ли ти је тај поступак духовот (смешан) или маштовит и зашто?
  • Писац је у причи поменуо шуштање лишћа у шуми, брзаке планинских потока и канаринце и друге „пернате инструменте“. Какве они имају везе с музком? Пореди пишчев поступак у овој причи са легендом „Музика“ Зорана Поповића!
  • Како објашњаваш досаду и гнушање музике? Шта је за музику најстрашније што јој се може десити? Зашто је она кренула у потрагу за ушима? Ако можеш несрећу музике применити и на друге уметности,  наведи неки пример.
  • Музика је коначно пронашла уши једног Реље. Али, те уши су имале jедан недостатак! Који је недостатак у питању? Да ли ти је тај поступак у причи комичан или поучан? Чему те поучава и какве навике негује стање Рељиних ушију? Да ли се то односи само на уши? Шта радиш и како изгледаш када идеш на неки концерт и како се на њему понашаш?
  • Шта мислите која врста музике је у причи остала без публике? На основу чега то закључујеш? При закључку се не руководи својим музичким укусом, него подацима из приче: шта узвикује музика кад је коначно пронашла одговрајуће уши? Волиш ли ти ту врсту музике?
  • Која је музика пронашла твоје уши? Шта од тебе тражи та музика, осим да ти уши буду чисте? Које особине мораш имати да би тој музици било драго што је слушаш?

Категорије:IV разред
  1. Тамара Нинковић
    30. априла 2011. у 17:43

    У овој причи је описано да шкољке направе бисер кад их нешто засврби, уместо чешања. То је баш смешно, али и маштовито, зато што није лако направити бисер. Није лако ни почешати се ако немаш руке, па је то исто. Шкољке у мору доцедене су у везу са ушном шкољком дечака.Смешно је то што су ушне шкољке тог дечака прљаве. Кад је дечак скочио да опере уши да не би музика нестала, тата је рекао да је он бисер. То значи да је он посебан и вредан, али се тата шалио. А заправо уши тог дечака треба да приме бисер од музике, али морају да буду чисте.Бисер је музика.Све ово је смешно и маштовито зато што се писац досетио како да покаже да је музика бисер и да објасни како су шкољака у мору и ушна шкољка сличне. И да нас научи да перемо уши редовно.

    • Стефан
      26. маја 2011. у 10:19

      Ja мислим исто ко Тамара да је ушна шкољка и уво слично па се зато тако зове. У мшкољки се чује музика и у уву се чује музика.то је слично. И слично је шро шкољка има неке ходнике кад се отвори као уво.

  2. Теодора
    10. маја 2011. у 15:31

    Пернати инструменти су птице. У легенди „Музика“ су ти пернати инструменти били једини инструменти пре него што је човек направио прве инструменте. Они су имали мани што су одлетели кад задува или пукне грана или се нешто деси. Зато је човек хтео неки инструмент који не одлети и који је поузданији. Ми смо на српском разговарали шта значи поуздан. То значи да буде сигуран. Те пернате инструменте се помињу и у овој причи па ја мислим да као да је писао исти писац. Ми смо на музичком слушали много композиција у којима разни инструменти личе на птице, као да птице певају. На пример на кукавицу или канаринца. И још смо играли игрицу и слушали како петао кукуриче и шумске птице певају. То није музика али је лапо као музика. И лепо је човеку да слуша.

  3. Предраг
    17. маја 2011. у 10:41

    Свака музика је потекла од птица. У легенди „Музика“ писац нам је испричао како је човек некада слушао птице, али су оне одлетале. Само је он рекао лепо птице. А писац у причи Музика тражи уши уместо птице рекао је „пернате инструменте“. Ово с емени много свиђа зато што је смешно и забавља ме, а кад се каже само „птице“ то је за одрасле.

  4. Драган
    17. маја 2011. у 10:49

    Музики је било досадно јер је нико није слушао.То је за њу најгоре јер она воли да је слушају и уживају и тапшу јој и да се пева уз њу или звиждуће.Мислим да је то била музика за оперу зато што је ускликнула нешто на оперски начин. она не би знала да то каже на оперски начин да и сама није та опера. То је она музика где јако вичу кад певају и ја баш не волим ту музику. та би се музика досађивала са мном. Моје уши воле музику на струју као она бајагина песма што смо је једном слушали на часу мало.

  5. Вања Грубор
    17. маја 2011. у 10:53

    Да би нека музика ушла у моје уши ја морам да је волим и разумем. Кад је разумем ја могу и да је нацртам.Могу да причам шта осећам и да јој запамтим речи. Лакше ми је да разумем кад има речи, а кад нема лакше ми је да је нацртам. Кад је ја слушам много пута то је музици мило и стално тражи моје уши јер зна да је ја разумем и волим.

  6. Никола
    24. маја 2011. у 08:31

    Тражио сам шта значи реч гнушати се. То значи гадити се са стидом. Музици је било тако кад нема ко де ја слуша. Било би тужно да музика није нашла уши да је слушају. то је као кад причаш и нико те не слуша, или пишеш и нико то не чита, или кад сликаш и нико не ужива у бојама. да није никог нашла музика би отишла са овог света. То значи да би умрла. То би било као кад човек умре зато што га нико не воли и не брине се о њему. не бих волео да неке музике умру. Зато ћу да слушам изворну музику да не би умрла. Није ми се свидела баш много, али ћу је заволети ако је будем разумо.

  7. Анђела
    24. маја 2011. у 08:40

    Музика је овде престављена као да је неко живо биће. И неки човек који лута светом и тражи ко ће да га слуша. Потписала је споразум као да је неки бизнисмен.Тај споразум пописала је с канаринцем и другим птицама. Те птице она зове „перанти инструменти“. Тај споразум значи да је музика решила да замени птице и њихову песму. На пример, музика може да звучи као кукавица као у композицији Сенс Санса. Може и да звучи као поток, или ветар, или Дунав. Ми смо то све слушали и неке музике ставрно дочаравају природу. То је тај споразум. Ја и музика исто имамо споразум да ја певам и свирам у музичкој школи.

  8. Милана
    24. маја 2011. у 08:45

    Музици је страшно кад је нико не слуша. данас има много људи и много ушију и сви воле сличну врсту музике. зато неке музике тугују и досадно им је и стално мисле да напусте овај свет. Тим људима није лепо да слушају музику која је као потик, птице. шуштање лишћа, него стално слушају неку буку. зато мислим да је музика из приче нека друга музика, она коју смо слушали на часу. Зато што њу не слуша много људи. само Реља и ја. Моје су уши чисте као и Рељине за ту музику.

  9. Николина
    24. маја 2011. у 08:57

    Ја мислим да није ставрно било прљаво Рељино уво. Њему је уво било глуво за лепу музику. Писац је то написао да нама буде забавно. То је исто као кад је писац у причи „Музика“ рекао да човек мора да удахне своје срце да би инструмент свирао. Човек треба да отвори срце а не да стварно опере уши. Онда ће музика ући у његово срце. Али то не значи да не треба да перемо уши зато што је то нормално. Није нормално да не слушамо и да нам у срце уђе нека лепа музика.

  10. Sara
    26. маја 2011. у 10:03

    Уметност је кад знаш да пишеш књиге и ствараш музику, да глумиш и играш. Музики је било досадно зато што је нико није слушао. Ја мислим да су најтужније књиге кад их нико нечита јер онда стално стоје на месту. Музика лети свуда а књиге леже на полици.И игра може да се креће и да игра сама. само књиге не могу саме себе да читају и да крену да траже очи и мозак који ће да их чита то морамо ми сами да дођемо и узмемо књигу.Ова књига није тужна јер њу смо сви читали зато што је добра и смешна и јако ми се свиђа.Њој никад неће бити досадно зато што ћу ја да кажем свинма да је прочитају и да не лежи сама на полици.

  11. dragan
    26. маја 2011. у 10:09

    Мени је ова књига боља од лектире.ја волим да слушам забавну музику.мислим да је музика којој је било досадно била изворна музика зато што њу не воле много људи.Ми смо је сад слушали и свиђа ми се али ипак више волим забавну. Волим када неки певач забавни певач пева изворне песме. то је зато што су његове уши примиле ту музику. Морају уши бити чисте зато што је и изворна музика чиста као извор.ја ћу заваолети исто ту музику кад је будем још мало слушао па ће ући у моје уши.али ми је сада још у ушима музика на струју.

    • Никола
      26. маја 2011. у 10:22

      И мени ће учитељица и баба објаснити шта пева та музика па ћу је заволети.нисам је воло што не разумем шта певају зато што споро певају.

  12. Вања Грубор
    31. јануара 2012. у 13:38

    По мени је ова прича занимљивија од лектире.Зато што су ми приче и бајке много маштовитије.А овоа је једна од нњих Музика Тражи уши.Ова прича је маштовита и овај писац је много добру причу смислио и маштовиту.Осећала сам се вео маштовито.

  13. Теодора Коларов
    16. новембра 2012. у 13:02

    Музика тражи уши јесте збирка прича која се памти по духовитости и досетљивости приповедача. Осим што се с радошћу обраћа читаоцима, он се вешто игра речима, а у причама му се отме и понеки стих. Догађаји о којима прича врло су драматични. Јунаци ових прича могу свет окренути наглавачке, сањају да су тамо неки Жак, одушевљабају се на Француском, заљубљеници су у књиге, па читањем истерају бубе из главе. Ти јунаци размишљају о својој мањости и већости и о томе како да поједу ручак од речи. Поврх свега, редовно перу уши да музика не напусти овај свет..

  14. Милица Мишковић
    28. фебруара 2013. у 11:13

    У причи „Музика тражи уши“ је описано да је музика желела да напусти свет јер нико није желео да је слуша. Желела је да јој људи који је слушају аплаудирају,али шкољка на коју је наишао није могла да јој аплаудира јер није имала руке.На срећу је наишла на једног Рељу који је, спречио музику да напусти овај свет.

  15. Ирина Попоски
    13. марта 2013. у 21:04

    Музика је нашла уши једног Реље.Једини недостатак је било то што су Рељи биле прљаве уши.
    Када је концерт забавне музике људи се облаче спортски и тако им је пријатније да играју и певају уз музику.Ако је концерт класичне музике, публика углавном седи и аплаудира тек на крају концерта.

  1. No trackbacks yet.

Оставите одговор

